niedziela, 22 marca 2015

Lekcje o życiu

           
 Jak czerpać z życia pełnymi garściami? Jak nigdy się nie nudzić? Jak znaleźć swoje miejsce na świecie i wewnętrzną harmonie? Tak wiele mamy pytań związanych z naszym istnieniem. Staramy się je przeżyć w pełni i czerpać z każdej chwili, ale nie zawsze nam się to udaje. Każdy z nas ze swoim życiem jest sam. To każdy z nas podejmuje wybory świadome lub mniej świadome. Czasami się miotamy nie wiedząc, którą życiową drogę wybrać. Właśnie dlatego z roku na rok na półkach księgarni pojawia się coraz więcej poradników, bo my szukamy odpowiedzi......
            Nie jestem fanką poradników i nigdy nie byłam, ale z czasem zaczęłam je czytać. Myślę, że wynika to z tego , że mogę się od kogoś czegoś nauczyć. Wiem, że żaden poradnik nie da mi gotowych odpowiedzi na moje problemy , ale mogę znaleźć w nich wskazówki, które staną się przydatne w moim życiu. Moja mama ostatnio pożyczyła mi książkę R. Brett " Bóg nigdy nie mruga". Książka przeleżała na półce kilka miesięcy, ale ostatnio mając chwilę czasu postanowiłam po nią sięgnąć. 
            Czy Bóg mruga i nie wie, że jesteśmy na świecie? 
         Książka ta zawiera 50 lekcji, w których autorka porusza różną tematykę. Opowiada o swojej przeszłości i o tym jak wiele rzeczy pojawiło się na jej drodze mieszając jej szyki. Życie doświadczyło ją chorobą i mnóstwem przykrych  wydarzeń, ale w końcu znalazła swój spokojny port. Dlatego też postanowiła podzielić się z ludźmi swoimi zapatrywaniami na świat i swoim doświadczeniem. 
         Pierwszą rzeczą, która uderza w tej pozycji to ogromne oddanie i zawierzenie Bogu, z którym Regina doszła do zgody po wielu latach ciężkich zmaganiach. Poszukiwania spokoju duchowego jest bardzo ważne, odnalezienie siły w modlitwie i duchowe wsparcie innych osób. Kolejną rzeczą, która się pojawia to krótkie opowieści z życia Reginy i jej bliskich, które mają nas nauczyć ważnych prawd o życiu, wybaczeniu i cieszeniu się każdą chwilą. Niektóre z historii są bardzo wzruszające i na długo zapadają w pamięć. 
         Książka była interesująca, ale nie porwała mnie. Na pewno sprawiła, że przemyślałam kilka rzeczy i staram się spojrzeć na świat i na siebie inaczej. Polecam wszystkim osobą, które szukają swojej drogi,  
           

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz